Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.07.2021 11:19 - Гласовете на жените
Автор: anonimnik Категория: Поезия   
Прочетен: 503 Коментари: 2 Гласове:
4

Последна промяна: 25.07.2021 11:26

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Гласовете на жените

се чуват по- далеко.

Предназначени са

да се чуват по- далеко

и да бъдат чути

от децата

и от мъжете,

когато молят за спасение.

 ***

Не тръгвай мили мой далеко,

остани при мен

този ден.

Това, което ще наловуваш

или ще спечелиш

не ме интересува тъкмо днес,

когато те обичам.

Не засипвай любовта ми с пепел,

утре няма как

да я припалиш.

 ***

Отлетяха птиците на дните,

с пера пъстри от разнообразие.

Гнездяха под стрехата,

там ги виждах.

Цапаха, признавам си,

но радваха душата ми.

Радваха душата ми.

Излитаха, долитаха,растяха,

все нови, пъстри.

Празни са гнездата днес,

като стари детски люлки

и креватчета.

Птиците на дните

кой би върнал?

 ***

Влюбена, влюбена, влюбена.

Тялото ми е влюбено

и косата

и раменете.

И пръстите ми в косата

и острите лакти,

и голите рамене

са влюбени.

Огледалото разкъсва

блузата с поглед

и гърдите избухват

с любов.

Кръстът и ханшът са влюбени

и ритъмът с който говорят

разбират всички мъже.

И най- старите.

Влюбена, влюбена, влюбена.

 ***

Не плачи мой малък палач.

Ненаситен и несъвършен,

къс от плът несъвършена.

Възглавницата ми е жертвеник,

викът ти е секира.

Очите ми избождат

сълзите ти,

а тези колики, температери, зъби

се впиват в моята душа и плът.

Как са издържали другите майки?

Сигурно са железни

или от титан?

Титанични?

Сигурно са титанични,

щом са издържали.

Не плачи мой малък палач.

Мама те обича.

 

 ***

Дъщеря ми … ,

Не мога да й кажа

страховете си днес

нито едно време.

Ако знаех кое- как,

би станало друго

и тогава, и днес.

Всеки върви

сред нови шубраци

и само късметът го води.

Мога да й кажа

«Прибирай се рано»

или «отбягвай пияни».

Мога да кажа,

«Харесай си Гошо»,

но кой ще живее с въпросния,

аз или тя?

Кой ли ще бъде

въпросният

и кога?

Страхувам се.

 ***

О-у-у-у

Сухи са моите гърди

и лоното сухо е.

Сбръчкан коремът,

бедрата, ръцете,

редки косите.

Никому ненужна,

изоставена,

сама.

Непотребна,

вредна,

заобикаляна.

Захвърлена.

изхвърлена

Съвсем ненужна

О-у-у-у.




Гласувай:
4



1. shtaparov - Красиво и покъртително- прочетох с ...
02.08.2021 14:21
Красиво и покъртително- прочетох с интерес!
цитирай
2. anonimnik - Благодаря
02.08.2021 16:17
shtaparov написа:
Красиво и покъртително- прочетох с интерес!

Бих добавил, като обогатя това, което ме е вдъхновило: представете си седнали в кръг жени, делнично облечени, работят нещо си, млади и възрастни, които една след друга разказват. Може би го пеят, може би го танцуват...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: anonimnik
Категория: Поезия
Прочетен: 143725
Постинги: 167
Коментари: 102
Гласове: 272
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031