Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.06.2022 07:00 - Жената- свободна. В "Омиле ми Ягодо"
Автор: anonimnik Категория: Поезия   
Прочетен: 273 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 08.06.2022 07:07


Песента "Омиле ми Ягодо" е трудна и непопулярна за пеене след Гюрга Пинджурова. Обаче е популярна за слушане.   
Омиле ми, Ягодо,
омиле ми, Ягодице,
омиле ми комшийско девойче. /2/  
Плаво беше, Ягодо,
плаво беше, Ягодице
плаво беше, мене мило беше. /2/  
Ама ми га, Ягодо,
ама ми га, Ягодице,
ама ми га други преотеше. /2/  
Не ми жалба, Ягодо,
не ми жалба, Ягодице,
не ми жалба, дет’ га преотеше,
най ми жалба, дет’ ма прикумише.  
Венчай, куме, Ягода,
венчай, куме, Ягодица,
венчай, куме, само не проклиняй /2/  
Я не кълнем, Ягодо,
я не кълнем, Ягодице,
я не кълнем, само сърце кълне,
я не кълнем, пусто сърце кълне.
lyricstranslate.com  

Направило ми е впечатление кратичкото "не ми жалба, дет’ га преотеше, най ми жалба, дет’ ма прикумише". Това е "Не ми е жал, дето я отне, криво ми е, че ме покани за кум". Българинът не е властник по отношение това, към кого е благосклонна жената. Тя е равностойна и свободна.
Припомням си и Емил Димитров с "Нашият сигнал":
На друг си подарила ти любимия сигнал
от мойта малка песничка, която бях ти пял.

Същото. Не жали, че му е отнета любимата, а за това, че издевателстват, като го карат да не забравя спомена за любовта.
Жената е свободна в избора си. Шопът казва "Не е обувка да се подпЕти". Обаче не бива това де се афишира. Не бива да се издевателства с чувствата на другия, да бъде оскърбяван. Деликатността, коректността в отношенията изисква това да е дискретно, тайно. Нека е така.



Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: anonimnik
Категория: Поезия
Прочетен: 145128
Постинги: 167
Коментари: 102
Гласове: 272
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930